Дата: 01 Авг 2023
Видове технология на фаровете
Ние хвърляме светлина върху безбройните видове технологии за фарове, обяснявайки предимствата и недостатъците на всяка от тях.
Осветяването на пътя пред вас се е превърнало в толкова фанатична наука, че днешните купувачи на нови автомобили едва ли трябва да мислят повече за това.
Голяма част от новите автомобили, които се продават днес, са оборудвани със сензори, които могат да разберат кога пада здрач и автоматично да включват фаровете. Най-високият клас автомобили дори разполагат с технология против заслепяване, която може да „огъва“ светлината на дългите светлини около други автомобили.
Но що се отнася до самата осветителна технология, днес има набор от осветителни технологии в продажба, всяка система със своите плюсове и минуси.
Халогенни светлини
Технологията за халогенни светлини е най-примитивната на пазара и в момента се намира на много от колите по нашите пътища. Предпочитан е заради своята рентабилност и простота, но технологията е на път да излезе, с нарастващ брой нови автомобили, които предлагат HID или LED лампи като стандарт.
Това не е най-ефективната форма на осветление сред съвременните алтернативи; една халогенна крушка може да излъчва само около 1000 часа светлина, преди да се наложи да бъде сменена. Въпреки това е относително евтино и лесно да се сменят повечето халогенни крушки.
Той работи, като използва халогенен газ в осветителното тяло вместо вакуум (както при осветление с нажежаема жичка), което позволява по-ярка светлина от същото количество енергия.
През по-голямата част от своята история волфрамовите и халогенните лампи фокусираха светлината върху пътя през леща, която изпълняваше ролята на защитен корпус на фара. Тези дни тези задължения са разделени. В повечето случаи външният корпус на фара, който виждате, е защитен, със сложен рефлектор отзад или леща в стил проектор отпред, оформяща лъча светлина.
HID/ксенонови светлини
Газоразрядните (ксеноновите) лампи с висок интензитет работят по подобен начин на осветлението с флуоресцентни тръби, като пропускат електрически ток през смес от газове в стъклен цилиндър.
Технологията съществува от 90-те години на миналия век, но все още най-често се среща като стандартно оборудване за автомобили от висок клас. Обикновено се предлагат и като опция за по-достъпни модели.
В сравнение с халогенните лампи, HID осветлението е по-ярко, трае по-дълго, осигурява по-фокусирано разпространение на светлината и е по-ефективно, като създава повече светлина, използвайки по-малко енергия. Като недостатък тези светлини са много по-скъпи за смяна от техните халогенни колеги.
Въпреки че все още се предлага в някои приложения днес, както халогенното, така и ксеноновото осветление се заменят със светодиоди в нарастваща гама от нови автомобили.
LED светлини
Диодите, излъчващи светлина, стават все по-популярни, тъй като техните малки лъчи (приблизително 2 mm) могат да бъдат конфигурирани и групирани, за да създадат персонализирани решения за осветление.
За разлика от предишните технологии, светодиодите не произвеждат светлина чрез нагряване на метален елемент, а чрез ефективен процес, наречен електролуминесценция.
Тъй като всеки диод може да се включва и изключва независимо един от друг, производителите използват технологията, за да станат по-креативни при проектирането на автомобили.
Например, динамичните мигачи на Audi използват светодиоди, които се включват и изключват последователно, за да осигурят усещане за движение. LED фаровете се използват и с адаптивни светлинни системи, позволяващи светлинни лъчи с различни форми, които се огъват около насрещните шофьори.
Въпреки че съществуват от дълго време, светодиодите едва сега стават нещо обичайно поради относително високата им производствена цена. С развитието на технологията все повече масови и евтини автомобили започват да разполагат с поне частично LED осветление.
Често LED фарът е запечатан модул, без сменяеми крушки или осветителни тела. Въпреки че цената на подмяната често е по-висока, по-дългият живот на LED осветлението прави по-малко вероятно да се наложи да го замените.
Лазерни светлини
Най-страхотната технология, която се продава сега, са лазерните фарове - ако можете да ги намерите. Те са необичайни поради високите производствени разходи и са много технически.
В действителност лазерите изминават само част от пътя към осветяване на заобикалящата ви среда. Сините лазери изстрелват невероятно тънки лъчи върху огледала, които фокусират енергията чрез фосфорен газ, който след това излъчва много реалистична цветова температура.
BMW и Audi бяха сред първите, които въведоха технологията съответно на спортния автомобил i8 и R8 LMX. Твърди се, че технологията може да излъчва светлина 1000 пъти по-мощна от светодиодите, като същевременно използва по-малко енергия.
Основно предимство на лазерните светлини е проекцията, за която се твърди, че достига по-далеч от всеки друг тип осветление, до 600 метра. Недостатъкът е, че технологията все още е много скъпа. Новото BMW X5 от висок клас все още предлага лазерни фарове като опция за $2600.
Както всички технологии, можете да очаквате цената на лазерните и LED светлини да спадне след години, тъй като икономиите от мащаба позволяват това.
Остави мнение/коментар